Tervetuloa blogiini!

Tämä blogi tarjoaa lumoavia lankoja, värjäyskokeiluja, käsityötarvikkeita, painokokeiluja, kättentaitoja ...

keskiviikko 9. toukokuuta 2012

Värjäyskokeiluja kankaaksi

Olen vuosien kuluessa harrastanut lankojen värjäystä. Useimmiten värjään luonnonväreillä, mutta olen retkahtanut myös elintarvikkeilla värjäämiseen. Aina joskus tulee vastaan kysymys, "mitä meinaat noilla ärjyn värisillä langoilla tehdä?". Vastaus on ollut useimmiten, en tiedä. Nyt vihdoin tuli kudontarymässäni mahdollisuus kutoa huonekalukangasta. Muut ryhmäläiset ovat kutoneet kankaita, jotka ovat sopivia vaikka rokokoo-huonekaluihin, mutta minä päätin hyödyntää omat lankavarastoni.
Langat on värjätty pääosin Wiltonin pastaväreillä mutta myös ruokakaupoista löytyviä Dr.Oetkerin nestemäisiä elintarvikevärejä olen käyttänyt. Ja mitäköhän minä näillä kankailla sitten teen..?





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti